Markedsanalyse & Markedsafdækning

Markedsanalyse & -afdækning

MARKEDSANALYSE & MARKEDSAFDÆKNING


Langt de fleste virksomheder har ambitioner om at udbygge forretningen. Det kan ofte være svært af flere grunde. Måske mangler man bare tiden, eller måske mangler de rigtige værktøjer. Nogle gange misser vi nogle helt oplagte muligheder, som man ganske enkelt ikke får øje på – måske fordi man i hverdagen sidder for tæt på forretningen og dermed overser det oplagte.


Uanset hvad årsagen måtte være, kan STRATKON hjælpe Jer videre, og bistå i arbejdet med at identificere nye muligheder, og dermed skabe mere værdi for virksomheden. Det kan være netop det, der kan forløse nogle uopdyrkede og nogle gange oplagte forretningsmuligheder for hele eller dele af virksomheder.

Hvilken forskel gør STRATKON?


Gennem mange års kommerciel erfaring har jeg gentagne gange konstateret nødvendigheden af konstant at være på udkig efter nye forretningsmuligheder. Man ved aldrig helt, hvordan de eksisterende forretninger udvikler sig, og markeder og kunder flytter sig langt hurtigere i dag, end for blot 1-2 årtier siden.


Det kan have mange vinkler, og det ene udelukker ikke det andet. Men det er vigtigt, at man gør sig klart, hvad det egentlig er, man ønsker at gå efter. Analysearbejdet kan bl.a. have til formål at

  • finde helt nye relevante forretningsmuligheder - helt nye eller måske beslægtede til eksisterende forretninger
  • finde nye målgrupper til eksisterende produkter/services
  • identificere relevante nye produkter/services (nye forretningsområder) til eksisterende målgrupper
  • identificere muligheder for at bevæge sig ud i adjacencies
  • afdække mulige nye lande, hvor der kunne være et marked for eksisterende produkter/services


Hvad kan STRATKON bistå med?


STRATKON kan være behjælpelig på flere måder, der afhænger af, hvor I har brug for støtte og hjælp. Jeg kan eksempelvis

  • rådgive omkring hvordan arbejdet kan gribes an
  • indgå helt eller delvist i analysearbejdet
  • varetage analysearbejdet fra start til slut
  • gennemgå og vurdere/evaluere allerede udarbejdede markedsanalyser/go-to market planer for hele eller dele af forretningen


Mulighederne er mange, og jeg tager naturligvis meget gerne en uforpligtende snak omkring, hvordan vi kan optimere arbejdet og sammen skabe mest mulig værdi for netop Jeres virksomhed.



Hvorfor vælge STRATKON?


Arbejdet med vedvarende at skabe nye muligheder for virksomheden hører aldrig op. I nogle perioder er der mere behov end i andre, men det skal have prioritet hele tiden i større eller mindre udstrækning.


Men særligt når der er travlt kan det knibe med at se nødvendigheden i det, og det sker derfor ofte at arbejdett bliver nedprioriteret – primært pga. manglende tid. Det kan derfor være en stor fordel at få ekstern hjælp i større eller mindre udstrækning.


STRATKON har set og oplevet effekten af målrettet søgen efter nye forretningsmuligheder, og kender derfor den store betydning det kan have for virksomheden – stor som lille. Med den rette tilgang vil der altid ligge nye muligheder, der kan ”samles” op og jagtes efter behov.



Kontakt

Filippavej 1

8270 Højbjerg

Danmark

+45 20 20 95 07

poulvictorjensen

Hvorfor vælge STRATKON?

Jeg har prøvet det selv, og arbejder med modeller og metoder, jeg ved skaber resultater!


Med kant og klarhed!



Profil

STRATKON er en

konsulentvirksomhed, der, med udgangspunkt i egne erfaringer, skaber værdi for dig og din virksomhed.


Det har du hørt før!


Jeg har gjort det, og jeg gør det!

Er du på udkig efter vin til firmagaver? Besøg www.pinochar.dk - vine fra Bourgogne og Champagne med personlighed og karakter

© Copyright 2019 - STRATKON. All Rights Reserved. CVR-nr. 39 35 45 43

Denne hjemmeside anvender cookies. Ved at fortsætter accepterer du brugen af cookies på denne side.

Godkend